Wednesday, June 27, 2012

Chiftele de zucchini (Zucchini Fritters)

Share



    Am vrut neaparat sa particip din nou la provocarea Dulce Romanie, Provocarea Lunii Iunie fiind organizata de Andie de la Andie's Veggies si care are ca tema un preparat vegetarian. Mi s-a parut foarte buna ideea asa ca musai sa particip si eu cu o reteta, ca daca eram mai inspirata putin participam si cu Prajitura cu capsuni. Blogul lui Andie este unul foarte dragut cu multe retete sanatoase pe care va invit cu drag sa-l vizitati, mai ales ca provocarea aceasta va fi de senzatie, sunt sigura!
    Am cumparat cam mult zucchini si dupa ce am facut pentru a zecea mia oara un minunat tian de legume cu el, ce mi-a ramas am folosit la chiftele de zucchini, o reteta care ne place destul de mult, tinand cont de faptul ca eu nu sunt mare fan dovlecei in general. Am pus totul pe masa si m-am apucat de treaba, ca doar e tare simplu si poti jongla cu ingredientele! Va sfatuiesc sa le incercati ca sunt foarte gustoase, le puteti servi la micul dejun, cina sau pachetel la munca. Banuiesc ca sunt mai light daca le faceti la cuptor, eu una am preferat sa le prajesc, gustul e mult mai intens asa, dupa parerea mea :)
    I really wanted to participate in June's Sweet Romania Challenge hosted by Andie from Andie's Veggies, which has a vegetarian dish as a theme. I thought it's a great theme so I decided to send a recipe, though if I were more inspired I would've send my Strawberry Cake recipe as well. Andie's blog is very cozy with lots of healthy recipes and I invite all of you to check it out, now that this challenge will really be a great one!
    I bought too much zucchini and after I've made for the thousand time the wonderful Vegetable Tian, I used  the rest of zucchini to make some Zucchini Fritters, a recipe that we truly enjoy, considering that I'm not a huge fan of this vegetable. I've put everything on the table and started cooking, since it's easy to make and you can play with ingredients. I advise you to try them out because they're very tasty and you can serve them at breakfast, dinner or at lunch. I guess baking them would make them lighter, I preferred to fry them, I find the taste more intense when fried :)


Ingrediente/Ingredients:                                                       

3 zucchini medii/3 medium zucchini
2 oua/2 eggs
50 g parmezan/50 g parmesan
50 g pesmet/50 g bread crumbs
100 g faina alba/100 g white flour
4-5 catei usturoi/4-5 garlic cloves
patrunjel verde/fresh parsley
sare, piper/salt, pepper
ulei pt prajit/oil for frying

Cum se face/How it's done:

Spalam zucchini-ul bine si il dam pe razatoare cu tot cu coaja, adaugam sare si lasam sa stea vreo 15 minute pentru a elibera zeama.
We wash the zucchini and we grate it with the peel on, we add salt and we let it sit for 15 minutes so we can drain the water.


Cu mainile stoarcem zucchini de zeama lasata si adaugam ouale, faina, pesmetul, parmezanul, usturoiul zdrobit, patrunjelul tocat, sare si piper dupa gust si amestecam bine.
With our hands we drain the zucchini and we add eggs, flour, bread crumbs, parmesan, crushed garlic, chopped parsley, salt and pepper to taste and we mix them all together.




Intr-o tigaie incingem ulei si luam cu lingura din compozitie, formand chiftele pe care le prajim cate 2-3 minute pe fiecare parte pana au o culoare maronie.(mie imi plac prajite bine)
We heat the oil in a skillet and we use a spoon to form the fritters which we fry 2-3 minutes on each side until they get a nice golden brown color.(I like them well fried)




Le scoatem pe servete de hartie sa absoarba uleiul.
We take them out on paper towels to absorb the oil.




Servim chiftelele cu sos de iaurt si patrunjel verde sau legume proaspete langa si cu multa pofta :) la cat de bine miroase, ai manca cu cate 2 maini, pe cuvant!
We serve the fritters with a yogurt and parsley dip or with fresh vegetables; they smell so delicious that you wanna eat with 2 hands, trust me!




Mai de aproape...Bon appetit!/Closer...Bon appetit!





33 comments:

  1. They look so tempting... I love "well-done" crust on it! I'm from Ukraine and make zucchini fritters often, with sour cream...good stuff!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I love the crust too Olga, it has an awesome flavor :) Thank you for stopping by and for taking the time to write me a comment! Hope you'll come by again for more delicious recipes :) Xoxo

      Delete
  2. O bunatate, nu alta! Arata bine de tot asa crocante cum sunt ele :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa-i ca sunt :) daca nu sunt prajite bine, parca altfel e :) weekend placut

      Delete
  3. Ador chiftelutele de dovlecei!Mi-ai facut pofta...
    O zi frumoasa sa ai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa le faci cu prima ocazie, ca sunt tare bune calde sau reci :) Pupici si multumesc de vizita!

      Delete
  4. Absolut delicioase! chiar saptamana trecuta m-am hranit cu asa ceva ;) Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca iti plac Antonina! Te pup cu drag, sa ai un weekend frumos!

      Delete
  5. Am facut si eu chiftelute cu dovlecei,doar ca la cuptor,sunt tare bune !
    Imi plac si pozele :)
    Te pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar sunt curioasa cum or fi la cuptor ca mereu le-am prajit :) mersi Mimmi de vizita, te pup cu drag!

      Delete
  6. Ador chiftelutele astea , insa ultima data le-am incercat preparate la cuptor si mi-au placut enorm !!! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca nu am incercat niciodata la cuptor, mie imi place tare mult dovlecelul bine prajit :) Pupici!

      Delete
  7. Delicios de bune, abia astept sa fac si eu asa ceva!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca iti plac Poliana! neaparat sa faci cateva, face parte din vara, pupici!

      Delete
  8. Uhhh sunt ceva ani de cand nu am mai papat asemenea chiftele!Big Like!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pai trebuie neaparat refacute curand, ca sunt o bunatate! Multumesc frumos de vizita, am fost deja pe la tine intr-o mica vizita :) Pupici!

      Delete
  9. Delicioase,trebuie sa le refac si eu,pietele sunt pline de zucchine in perioada asta!Pupici multi draga mea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu-i asa ca sunt minunate? si aici e full de zucchini, de toate culorile si marimile, merita sa le refac mai des :) Pupici cu drag!

      Delete
  10. Nu am facut niciodata. Imi face cu ochiul reteta.
    Duminica frumoasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Te rog sa le incerci cu incredere, iti va parea rau ca nu ai stiut de ele :) Pupici cu drag!

      Delete
  11. Replies
    1. They're really delicious, give them a try and see for yourself :)

      Delete
  12. Cred ca este tare bun si mi se pare usor de preparat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa e Maria, e tare bun, neaparat sa faci si tu cand se racoreste putin :) Pupici!

      Delete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Astept comentariile voastre cu mult drag, pentru ca sunt foarte importante pentru mine si ma bucura de fiecare data! Va multumesc mult! (I'm always waiting to see the comments on my posts, they're very important to me and they make me smile each time! Thank you so much!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...